Monday, May 26, 2008

Kiss på allmän plats

När det legendariska lokala fylleslaget "Billesholm Grand Prix" ägde rum på pingstafton tidigare i år drabbades några boende längs cykelvägen av skräpkastning in på deras tomt samt urinerande män som förorenade i trädgården.

För ett par veckor sedan på Bromma flygplats. Det är milslång kö till damtoaletten så jag går in på en toalett med snoppmarkering. Det skulle jag inte ha gjort. För jag måste gå ut lika snabbt som jag gick in. Det stinker som i Bajamajahörnet på en festivalcamping. Surt, frätande manskiss. Jag blir snabbt medveten om att här har många män prickat avsevärt fel. Att hålla mig tills jag är planet känns som rena rama nöjet.

I lördags kväll kl 19.30. Jag går av en buss mitt i stan. På trottoaren finns en uteservering. Från den reser sig en man, inte alls påtagligt berusad som kvinna lätt kan tro när hon läser fortsättningen. Mannen ställer sig på trottoarkanten precis i korsningen, drar ut snorren och kissar rakt ut i gatan, siktar liksom diagonalt ut i korsningen.Jag väjer av äckel för en blottad blålila kuk mitt i mitt blickfång och rädsla över att bli nerkissad på allmän gata en tidig lördagkväll.

Det är inte okej att kissa på gatan/trottoaren. Det är inte okej att ställa sig och kissa i någons port. Det är inte okej att kissa mot någons husvägg. Det är inte okej att kissa bredvid. Det är inte okej att kissa i någon annans trädgård. Kissar gör vi på toaletten, med fördel sittande. Ska vi komma överens om det?

3 comments:

  1. ja snälla! sitta och kissa borde va lag. min vän bodde ett tag i ett litet charmigt hus i augustenborg. toaletten var typ det sjukaste jag varit med om. så jävla liten. och med snedtak där toastolen var vilket gjorde det omöjligt att stå och kissa. brilliant lösning tycker jag. när det en gång var fest där verkade dock de män som tagit sig till festen tycka att det var en lika brilliant lösning. De kände att deras manlighet var hotad. vet inte om det är nån manlighet att prata om när den hotas genom att de tvingas sitta och kissa.

    tragik. på hög nivå.

    ReplyDelete
  2. ännu ett bevis på att män är äckliga och nonchalanta...kommer det någonsin att ändras undrar jag? Kanske när andra män säger ifrån? För vad kvinna säger har ju ingen relevans...

    ReplyDelete
  3. Well written article.

    ReplyDelete