Monday, July 27, 2009

Shell Simrishamn

Vi åker på utflykt. Jag kör. Jag blir trött och vill ha kaffe. Vi stannar vid Shell Simrishamn. Jag säger: P, stanna du här så slipper vi låsa, jag köper en till dig.

Jag går in och beställer två kaffe. Betalar 24 kronor och hänvisas till en kaffeautomat. Jag sätter fram första pappmuggen och trycker på knappen "black coffee". Maskinen hostar igång.

Då hörs plötsligt en irriterad röst bakom mig: Vad sysslar du med kvinna, vad väsnas du för?

Jag vänder mig om och där står en man i skinnväst och jeans och försöker få ut ketchup och senap ur någon behållare. Jag gissar att han är turist. Rösten är påtagligt norrländsk. Uppenbarligen har jag stört honom, rent av försvårat senapspåläggningen på en korv, genom att använda kaffemaskinen.

Jag låtsas inte om honom utan trycker istället fram kaffe nummer två. Maskinen låter lika mycket som första gången. Mannen bakom frustar men lämnar sen macken.

Jag går ut med mina två muggar kaffe. Utanför sitter mannen och mumsar korv. När jag sätter mig i bilen har P tagit en bild på mannens bilfönster.

2 comments:

  1. underbar sticker. vill också ha. nu!

    ReplyDelete
  2. Jag är deffenitivt ingen bloggare men jag kan inte låta bli att kommentera detta. Jag sökte efter information om Shell Simrishamn för att kontakta dem när jag såg detta inlägg. Saken är den att Du måste varit väldigt trött för Shell Simrishamn har ingen korv. Kund där

    ReplyDelete