Sunday, February 6, 2011

Cheetahkonsumtion

Ny kunskap:
Små cheetahs kostar pengar, dels i galna mängder blöjor, dels i behov som 'vi inte visste att vi hade'. Då har vi ändå fått ärva/låna kläder och fått massa prylar.

Ediths konsumtion som hemkommen liten cheetah:
- en mjuk hockeyrink att sova i mellan mamma och pappa cheetah när hon inte vill vara i sin säng/ligga på rygg. 700 pix för en bit madrass, en del tyg, lite vadd och en dragsko = galet dyrt men de går att kränga vidare på Blocket sen.
- en iPad som vi döpt till cheetahPad så att mamma cheetah kan se svt play/interneta/läsa mail å bloggar i samband med amning utan att få ont i ryggen. (Ja, dator funkar men cheetahPaden är ack så mkt lättare och enklare att ha på amningskudden. Nej, det drabbade ingen fattig.) Amningsmaffian kommer säkert att hemsöka oss och påpeka hur viktigt det är att cheetahn och jag har ögonkontakt/knyter band/skapar förbund vid en lund/yada yada just vid matningen. De är välkomna. De kan prata med Edith först. Edith lägger sig nämligen gärna vid tutten, suger tag, blundar och lägger sin lediga framtass över kinden/ögat och sätter igång grymtandet aka ätandet. Jag vet inte vad det är jag förväntas titta på då. Om det är rimligt att jag tvingar henne att titta upp på mig? Neh. När Edith vill ha kontakt får hon förstås det bums men jag tror inte att hon kommer hamna på BUP för att jag däremellan läser mail, bloggar eller ser en dokumentär.
- en fin sovpåse från PoP så att vi slipper mecka med tassar å svansar i pyjamasben vid nattliga blöjbyten.
- fårfettssalva till mina tuttar och cheetahns rumpa.

Sånt vi redan hade skaffat och som visade sig vara ovärderligt:
- amningskudden. Ryggontet vill inte ge med sig - sannolikt p.g.a. jättetuttarna - så att vila armarna och ryggen alla timmar som cheetahn äter är ett måste.
- vagn med varm åkpåse. Gör att vi slipper krångla på cheetahn massa overall när vi ska ut eftersom åkpåsen i sig funkar så bra.
- diverse frottétrasor och tygtrasor som kan användas till allt från cheetahtvätt till kräktorkning.

No comments:

Post a Comment