Thursday, April 19, 2012

Elva till

De här fick jag från miss baglady.

1) Om du fick gå tillbaka i tiden och leva då, när skulle det vara?

Nä du tack. Jag tänker att allt var sämre förr. Barnadödligheten, kriminalitet, alkoholism, pesten, andra otäckheter å inte minst jämställdheten. Hellre framtiden då. När jorden blivit en jämställd plats att leva på.
2) Vad gör du om tio år?
Bra fråga. Får jag välja har jag tre små cheetahs. Bor med dem å solrosen i Stockholm i en bra planerad lagom stor central lägenhet med tillhörande uteplats. Jag har eventuellt disputerat å har oavsett vilket ett fett jobb som innebär en del utlandsvistelser å det funkar alldeles utmärkt att kombinera det med solrosens jobb å barnens skolgång. Jag tjänar så pass att jag har råd att åka på semester till spännande platser å ta hela teamet med mig. 3) Twilight eller Trueblood? (man måste välja)
Trueblood. Har bara sett ett avsnitt men tror jag skulle gilla det.
 4) Vad är meningen med livet?
Äta enbart god å bra mat å dricka goda viner till det. Å att förverkliga sina potential/ta tillvara sina möjligheter på ett bra sätt i kombination med att nå sina ideal.5) Vad äter du helst?

Ostbricka.
 6) Hur skulle din allra bästa kompis beskriva dig?
Rastlös, omtänksam, bitsk å bra.
7) Vad gör du på semestern?
Åker helst till spännande platser (sånt som solrosen kallar spektakulärt). Men i verkligheten numera verkar det som att jag mest gör anspråkslösa feelgoodgrejer typ hänger på landet, vilar, åker till i-länder. Det är jag inte nöjd med. Kongo, Rwanda, Burma å Nordkorera - jag har inte glömt bort er.
8) Vilka länder har du besökt?
Norden (utom Island), USA, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike, Spanien, Lettland, Italien, Schweiz, Ukraina, Tunisien, Egypten, Jordanien, Israel, Qatar, Sydafrika, England, Irland, Bangladesh, Japan, Thailand, Laos, Kambodja, Vietnam, Kina, Hong Kong, Macau. 
Det blir 31 stycken. Jag tycker att det borde vara minst 33 (lika många år som jag är gammal) å så vill jag helst besöka minst ett nytt land varje år. Det blir svårt nog ändå att hinna med alla liksom...9) Var vill du bo?
Inte på ett ställe hela tiden. Stockholm är bra. Kanske Skåne igen. Helst en kombo av lägenhet i Sthlm å sommarhus i Skåne (helst gratis). Å så utomlands. Testa olika ställen i olika perioder. Vill gärna bo i Bangkok igen nån gång ett tag. Å Phnom Penh. Å på nya ställen som sagt.
10) Om du var ett djur, vilket djur skulle du vara då?
Cheetah.


11) Jobbar du med det du brinner för?
Ja faktiskt, en av de saker jag brinner för. Men jag har inget kall, ingen enskild sak jag strävat efter att jobba med sedan länge. Men det jag gör är en av de saker jag personligen är engagerad i.

2 comments:

  1. Kallar solrosen det spektaulära platser! det var ju positivt. A säger att jag bara vill åka till "konstiga u-länder" och det vill inte han. han vill bara åka till London.

    ReplyDelete
    Replies
    1. London...bahh. Alltså, det är ju ett trevligt ställe. Men jag får i alla fall inte lika mycket intryck där som i Jerusalem (Boken Morgon i Jenin börjar bli riktigt bra nu btw) eller Saigon.

      Tror det lutar åt Asien i sommar nu...sorry att vi dissar hus-i-Frankrikeplanen i så fall (gör gärna den en annan gång men vill hellre ta tillfället i akt att göra nåt SPEKTAKULÄRT om tillfälle ges...). Om A vill kan ni ju hänga på dit istället!

      Delete