Wednesday, September 18, 2013

Hello VAB

Jag struntade i att svara när de ringde. Tänkte att det nog var en telefonförsäljare. Det var det inte. Det var förskolan. Som meddelade att cheetahn var magsjuk. Upplyste solrosen mig om. 

48 timmars karens. Ingen mer förskola den här veckan alltså. Jag, bebisen å en magsjuk 2-åring hemma. Eller ja, vi är väl snart magsjuka hela bunten. Så. Jävla. Äckligt. 

Har bara bytt en fulblöja sedan hemkonst å känner liksom att det räcker så. Räcker. 

Cheetahn är såklart inte typen som blir medtagen å vill se film av att vara sjuk. Mest bara gnällig å utan aptit. Men med full fart. 

Å solrosens jobb undrar om han kan jobba hela helgen. Det tycker jag går jättebra såklart. Kan de skicka hit en nanny, en städare å en kock i utbyte?

Mvh bitter

2 comments:

  1. Lider bara jag läser om detta. HATAR magsjukesäsongen! Men kanske kan det skänka dig lite tröst att pyttebebisar som ammas nästan aldrig blir smittade.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det skänker MYCKET tröst faktiskt. Vad gäller för mammor som ammar?! :-) Hoppas jag har nåt superimmunförsvar...

      Delete