Tuesday, February 25, 2014

Annars då?

Flyttar på torsdag. Packar. Bebisen lär sig krypa. Packar. Bebisen är en målsökande robot som älskar sladdar och annat förbjudet. Har liksom tappat blogglusten. Har framför allt tappat sociala medier-lusten i övrigt. Kollar mail men orkar inte ens logga in på facebook. Läser bloggar på telefonen men kommenterar inte eftersom det är så jobbigt på telefonen. 

Kanske lika bra. Jag jobbar 25% i två veckor till. I praktiken tror jag mig ha avverkat de jobbtimmar som krävs redan nu. Sen är jag helt ledig i tre veckor. Ska packa upp, komma i ordning, fixa garderobslösning, åka skidor. Om fem veckor börjar jag jobba heltid. Då är det bra om jag har detoxat mig från sociala medier tänker jag. Kommer förvisso åka kollektivt ganska mycket men bör ha disciplinen att läsa jobbsaker på bussen för att inte få för långa dagar borta. 

Symboliskt det där med heltidsjobb. Jag ska börja klä på mig hela och rena kläder på morgnarna. Ska koppla bort allt vad barnvagnsbestyr, fleeceoveraller, lattefika heter. Ägna mig åt statistisk analys på dagarna. Solrosen ska få vår, sommar, höst med bebisgos, lära gå, äta mat, hämta, lämna. 

No comments:

Post a Comment