Tuesday, July 12, 2016

Kulturkonsumtionen

Sommaren ger tid för nya vanor. Jag läser mycket. Håller koll via appen goodreads och innan julis slut lär jag ha nått årets läsutmanig på 26 böcker, alltså årligt snitt på en bok varannan vecka. 

Ser Bloodline säsong 2 ihop med solrosen. Ser Gift vid första ögonkastet USA själv. Ser inte på tv mer än nyheter nån enstaka gång samt tre Almedalstal: L, C, Sd.

Ger ljudböcker en ny chans. Har nu testat Storytel (som jag fick testa gratis en månad) och lyssnat på en vuxenbok och några barnböcker. Utbudet är inte det bästa men funkar och är ju himla användarvänligt och smidigt. 

Varit på Dunkers kulturhus en runda men i övrigt inga museer än så länge. Ska kanske testa Bohusläns museum nån dag. Och ska hinna besöka Moderna i augusti tänker jag. 

Har inte lyssnat på några sommarpratare hittills. Dras hela tiden till olika P1-poddar och andra dokumentärer. 

Musik lyssnar jag på när jag diskar och när E och jag sjunger ihop. Lalehs Goliat är nog sommarens soundtrack. 

No comments:

Post a Comment