Friday, February 3, 2017

Annars då?

Ny laddning müsli. Tjatar om min müsli men åh vad jag gillar den. 
Nästan varje dag promenerar jag. Jag går så långt jag orkar i nån riktning, letar upp ett ställe för kaffe/te och åker sen kollektiv hem igen om jag inte fått feeling och vill gå ännu mer. Har kommit till flera för mig nya ställen. Lyssnat på isens ljud vid en liten halvö i Mälaren. 

På kondis i Gröndal kostar ett vaniljhjärta 28 kr. På kondis i Bredäng 15 kr. Antar att det är samma ratio som för bostäder. Lärde mig nyligen att betongkolossen nedan är nåt slags motsvarighet till vattentorn. Har gått förbi den ibland.
Gjorde en pinata av en papperskasse till Es sexårskalas.
Lyckan var total när barnen fick pyssla fritt med återvinningen ett par dar.

Vi fick feeling och möblerade om köksmöblerna. Tycker det är sämre men omväxling förnöjer.
Ska idag leta upp en ersättningslampa för den här som efter tre års trogen tjänst gav upp. Funderar på om jag ska orka ta barnen på bio. 

No comments:

Post a Comment