Friday, November 28, 2008

trångsynta polacker och coola tjejer från Saudiarabien

Min morgonlektyr har de senaste månaderna varit den ganska så jätteblåa tidningen svenska dagbladet. Men gratis är gott och det får duga i brist på andra gratiserbjudanden. Så den har många mornar mest blivit liggande vid dörren för att sen åka direkt till pappersinsamlingen. Jag vet jag är en miljöbov. Men så är det.

De senaste dagarnas tentaångest har dock lett till att jag i brist på motivation att läsa om sociallagarna har tagit upp tidningen och läst lite medan jag ätit min ljuvliga (?) havregrynsgröt.

Där kunde jag häromdan läsa om en uppmaning från ärkekatolska kretsar i Polen som uppmanar till bojkott av IKEA på grund av deras porträtteringen av ett homosexuellt par. Jag säger: yes IKEA! I love you. Go for it! Och till katolikerna i Polen säger jag: Brinn i helvetet. Och artikeln kan ni läsa här.

Och i samma fantastiska (?) tidning kunde jag även läsa om ett tjejband från Saudiarabien som lagt upp en låt på myspace. Hittar tyvärr inte artikeln men spana in deras sida på myspace här vetja!

2 comments:

  1. Suck... Att läsa tidningar är en sak, att tro på allt som står där är en annan, trots att man skulle kunna förvänta sig lite kritiskt tänkande av vuxna (?) människor.
    SvD kommenterar vad en högerextremistisk falang uppmanar polacker till, men glömmer att redovisa för vilka kommentarer detta fått i själva Polen, i Polens ledande tidningar. Låt mig bara nämna två artikeltitlar: Karikatyr av toleransen och Man har hittat gaypar bakom en IKEA-garderob. Jag har det försprånget att jag kan polska så jag kan läsa även artiklarna, and believe me, inte många polacker tar Frondas uppmaninig på allvar.

    ReplyDelete
  2. åh gäsp. jag vet mycket väl att det finns ett stort gaycommunity i polen. jag är inte dum du vet. jag trodde inte att människor trodde jag va så ensidig. men visst. jag borde skrivit att det var ärkekatolikerna som skulle brinna i helvetet. det tycker jag fortfarande. alltså. jag förtydligar det lite mer. ärkekatolikerna som fördömt ikea. är du med mig? jag förtydligar jättegärna jättemycket mer annars.

    ReplyDelete