Friday, January 9, 2009

Umgänge

Vi firar nyår. Sex unga vuxna i ett sagolikt Norrland. Tre kvinnor. Tre män.

Vid ett par tillfällen kan jag inte låta bli att undra om männen egentligen tänker att de skulle haft det trevligare om det bara hade varit de och kravlös male bonding. Som om det just kräver något att umgås med oss.

Medan vi å vår sida sannolikt upplever att alla alternativ är bättre än ”tjejmiddag”. Förvissade att det alltid ger mer att umgås i könsblandade konstellationer.

Jag kan ha fel.
Jag frågar dem aldrig. Det finns en gräns också för hur pass obekväm jag tillåter mig att vara i möblerade rum.

1 comment:

  1. Men vi på devil women är väldigt intresserade hur det gick med hushållsgöromålen under dessa dagar? "Råkade" det bli så att varje gång var det unga kvinnor bakom spis o disk, eller "slumpade det sig så" att männen tog initiativ till dukning och annat?!

    ReplyDelete