Saturday, January 3, 2009

Nattgrodans årskrönika

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jobbade på ....mitt hemliga sommarjobb...det är tyvärr det enda jag kan komma på. Och guuuuuuuud så tråkigt det var.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Ger aldrig nyårslöften.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Om man räknar "vänner" på facebook. Annars nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5.Vilka länder besökte du?
Frankrike (Alperna) , Frankrike (Korsika), USA, schweiziska flygplatser, Belgien, Frankrike (Paris), Kina.
Blev en del Frankrike där.
Också Danmark såklart.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Instämmer i Harmoni och Jämställdhet. Dock ser det i nuläget ut som dessa två poler är diametralt motsatta och aldrig kan mötas...en konstruktiv disharmoni kanske jag önskar världen, men inte mig själv...
Att det händer mer saker i mitt liv. Att jag mår bättre.

9. Största misstaget?
Att ha en asshole till arbetsgivare som sköt min Kambodjaresa i sank. Att vara juridikstudent men inte kolla premisserna innan. Gäller både resa och en del annat i mitt liv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Influensa, hosta från helvete och tandsten. Inte så farligt alltså.

11. Bästa köpet?
Mia och Klara-DVD. (som jag iofs inte kollat på än)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Om man bortser från hyra mat o kläder så var det väl flygbiljetter. (Tack Sterling)

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svårt att säga. Men 25-årsfesten är en god kandidat.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Stay or Leave - Dave Matthews

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Mycket som inte klaffade, eller som gjorde det utan att jag kunde glädjas.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Saker som hade fått mig att må bättre., tex tror jag: varit mer kulturell, tränat mer, åkt mer till Malmö!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat, fegat, inte tänkt efter så mycket.
Jag snor J rakt av, lägger till nojjat, dissat, och oroat mig.

18. Hur tillbringade du julen 2008?
I Shanghai med vänner, familj och schnoopy.

19. Blev du kär i år?
Oklart

20. Favoritprogram på TV?
Mia och Klara

21. Bästa boken du läst i år?
Pol Pots leende - Peter Fröberg Idling
Mig äger ingen - Åsa Linderborg

22. Största musikaliska upptäckten?
Dave Matthews and Tim Reynolds

23. Något du önskade dig och fick?
En jul utomlands

24. Något du önskade dig men inte fick?


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Skrev 20 poängstenta och var på sittning.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte läst skatterätt, bättre betyg termin 3, mått bättre, andra arbetskamrater, flyttat till Malmö, vunnit 25 000 kr i 25 år, gått med i ett gäng...

27.Vad fick dig att må bra?
Vänner, föreningen, ligga i sängen.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Dave Matthews om han räknas.

29. Vem saknade du?
Min mormor.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Kan tyvärr inte komma på någon! Har säkert en hel del med det allmänna missmodet att göra.

No comments:

Post a Comment