Friday, February 27, 2009

Medan jag sitter och känner mig dålig...


...över att jag sannolikt kommer välja fonder med låg avgift och potentiellt hög avkastning när jag ska ändra mina PPM-val (till skillnad från rädda-världen-alternativen som sorgligt nog mest har visat sig urholka sparkapitalet) finns det de som funderar i helt andra banor:

Hur som helst så fick jag för mig att jag ville ha oetiska fonder ala Carl Bildt.
Jag har ingen koll på fonder och aktier så jag mailade PPM och frågade vilka fonder som pysslade med tobak, vapen och porr.
Som svar fick jag "logga in på PPM och sök bland våra fonder".

Jag loggade in och kollade igenom fondlistan.
Men det fanns för många fonder och det står ju inte direkt att den och den fonden är oetisk så jag la ner det.
Källa

No comments:

Post a Comment