Friday, September 7, 2012

Godmorgon Malmö

2 comments:

  1. Alltså det här med tyskar och prostution. Det är fan vidrigt. Vi bor skitnära Reeperbahn. Norra Tysklands största sexköpsgata. Nåja gatan har också en hel del bra pubar, restauranger och till och med teater. Men mest är det sexköpare, strippklubbar och prostituerade överallt. Om du visste vad jag sett här. Jag har sett hur män står och diskuterar priset för tjejerna bredvid (som ser varken särskilt myndiga eller lyckliga ut). Jag har sett transsexuella prostituerade bli spottade och sparkade på. För är det några som kan ha det värre än prostituerade flickor så är det kanske kanske dom transsexuella. Och ingenting av det här kan jag göra något åt. Var flickorna traffickingoffer? Mest troligt. Misshandel på de transsexuella kan jag såklart anmäla. Skulle polisen bry sig? Inte alls troligt. Jag mår så jävla illa av allt det här. Och det är så himla synd att tyskar har sån skev syn på sexualitet och kvinnor (eller för dom okänt kön). För det är just det här som hela tiden får mig att tvivla på att bo här i den här staden som jag egentligen älskar så högt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jävlar ja. Kopplade inte ens innan att just det ja, du bor ju i just stan med Reeperbahn ja. Fy alltså. Jag har sett ungefär detsamma när jag bodde i Asien. Det är illa nog å mycket ett resultat av fattigdom förstås. Men att det sker mitt i Europa är än mer ofattbart. Å att "moderna" europeiska män efterfrågar sex med människohandelsoffer, det är så sjukt.

      På konferensen jag var i USA i somras såg jag en minifilm om transexuella prostituerade där. De utsätts också för supermycket våld, å värst av allt, av polisen. Om de bär med sig kondomer använder polisen det som en anledning att arrestera dem. För det är väl klart att de tänkte sälja sex, varför har de annars kondomer med sig? "The average citizen doesn't carry condoms" sa en polischef.

      Delete