Tuesday, September 4, 2012

Utmanad

8 fakta, varsågod hilarious baglady å alla andra läsare!

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler.

1) Jag låter ofta tvärsäker. Å ofta är jag nog det. Vet exakt vad jag vill och tycker. Fast jag har inte svårt för att ändra mig heller. Då är jag plötsligt alldeles säker på min nya sak/åsikt. När jag är uppriktigt velig i nån fråga...då är jag däremot näst intill olycklig för att jag har så svårt att bestämma mig.

2) Jag tror att (jag fattar att det antagligen inte är så egentligen alltså) jag är extremt organiserad å har full koll på precis allt å att jag fattar saker/instruktioner å liknande mycket snabbare än de flesta. Jag blir lätt irriterad när jag förklarar nåt å andra inte greppar vad jag menar direkt. Jag tycker (såklart) att jag är superpedagogisk å tydlig.

3) Feminism å republik är mina viktigaste politiska frågor. Idrott är nog min oviktigaste fråga. Nej förresten, rymden är ointressantare.

4) Jag är snäll och omtänksam, vill alltid ha mer tid för alla mina vänner och hinna bry mig om dem mer än jag hinner.

5) Jag känner mig ofta otillräcklig och gillar inte alls när jag gör andra besvikna.

6) Jag är fascinerad av länder som Nordkorea, Kongo, Kambodja och Rwanda. Jag har bara varit i Kambodja av dem än så länge men drömmer om att åka till de andra.

7) Om jag skulle välja ett annat yrke/utbildning hade jag nog valt journalist eller arkitekt/samhällsplanerare. Fast min back-up-plan är att skaffa getter å lära mig att göra ost.

8) Jag gillar att baka, sylta och safta. Innerst inne ser jag ner på folk som inte tar tillvara frukt, bär å grönsaker. Jag drömmer om en stor frys.

2 comments:

  1. Roligt att läsa! Känner igen mig själv på flera punkter, framför allt den första...

    ReplyDelete