Wednesday, July 24, 2013

Vecka 36-37

Två veckor gick. Å vad som hänt under dem är bland annat att jag tjockat på mig ordentligt. Ligger på plus 14 kilon nu. Framför allt syns det i ansiktet. Benen är också svullna men "roligt" nog inte armarna så jag ser lite ut som en oproportionerligt huvudfoting med supersmala armar på en stor tunna. Magen känns verkligen utspänd, snittärret från senast stramar å jag oljar in minst morgon å kväll. Jag VET ju att magen kan dra ihop sig hyfsat snyggt efter EN graviditet...men fixar den en till!?!

Är tillbaka i Stockholm å det känns himla skönt att vara hemma. Bakar kakor med cheetahn. Gjort små utflykter bl a med en kompis motorbåt kring Mälaren å till Gröna Lund. Fått lite ont i höften men det gick över rätt bra igen. Ska dock till naprapaten imorgon för att kolla upp den å ryggen för säkerhets skull.

Hade sammandragningar i tre timmar härom natten. Tänkte att nu kanske det startar. Men så avtog det igen å har inte kommit tillbaka. Var hos barnmorskan som kollade, kände å undersökte. Hon sa att nya cheetahn är fixerad långt ner. Så det som ilade å jag tänkte var att jag öppnade mig var snarare nedborrningen av bebisen. Hon kände till å med huvudet trots att jag inte var det minsta öppen.

Coolt. Men inte jättebekvämt för mig som måste kissa stup i kvarten eftersom den buffar å sparkas å boxas å uppenbarligen har det trångt. Lite förhöjd äggvita i urinen hade jag också så måste hålla koll på illamående, huvudvärk mm. så att det inte blir havandeskapsförgiftning av det här. Har ny tid om mindre än två veckor då de kollar igen.

Börjat packa bb-väskan. Dvs. solrosen lade de utvalda bebiskläderna i en väska som han sen lade in i garderoben igen. Har skrivit upp saker som vi inte vill glömma på en lista dock. Har även börjat packa en cheetahväska med sånt som E måste ha med sig i händelse av att hon snabbt behöver lämnas till nån som inte kan komma hem till oss. Å så har solrosen å E varit å köpt ett gosedjur som är inslaget i paket som nya cheetahn ska få. Det ryktas att det är ett kattdjur.

Rätt välförberedd vad gäller det praktiska vill jag påstå. Däremot har vi verkligen behandlat profylaxträningen styvmoderligt. Måste ta tag i. Kan min djupandning. Men inte resten. Å jag har en känsla av att resten kommer behövas.

Undrar förresten hur läget är med förlossningsvården så här i semestertider. Har inte sett några katastroflarm. Men skulle kanske inte ens vilja veta. Såg att Region Skåne hänvisar till Danmark. Betyder det att jag kan få ta färjan till Finland?

No comments:

Post a Comment