Friday, January 10, 2014

Natten då?

Jag förstår innerligt om många inte tycker jag har nåt att klaga på. Men det är inte utan att jag känner mig seg och åldrad.

Cheetahn somnade 19.30. Bebisen somnade 20.45.

Vid 23 när jag precis skulle somna kom cheetahn. Hon fick ligga bredvid mig. Sam vaknade av tumultet och fick amma. Cheetahn hade svårt att somna om. Jag hade ännu svårare. När jag precis somnat 0.30 vaknade Sam. Vid 02 vaknade han igen. Fick näsdroppar, vrålade av ilska och ammade. Gallskrek så att jag fick sitta upp och vyssa honom. Cheetahn vaknade. Vi somnade om. 05 vaknade Sam igen. Däremellan hade cheetahn gråtit/pratat i sömnen ("ta inte halsbandet") en gång och nästan ramlat ur sängen en gång. Jag ammade. Sen sov vi till 07.15 då cheetahn vaknade och krävde uppgång. Vi försökte smyga ut tyst men 07.25 vaknade även bebisen.

Sam är jättesnorig. Efter att vi lämnat cheetahn 08.45 gick vi hem och tog igen oss lite så jag har sovit nästan en timme nu på förmiddagen tack och lov. Bebisen var gnällig och sover nu igen. Nu ska jag värma rester av snabbmakaroner och korv innan en fika med en av mina gamla kollegor.

No comments:

Post a Comment