Friday, September 3, 2010

Vill inte verka otacksam men...

...nu är jag trött på de här frågorna/kommentarerna:

- Hur känns det då?
- Har du gått upp nåt?
- Du som är så smal kommer inte gå upp så mycket.
- Sparkar den?
- Mår du illa?

Jag är så less på dessa intetsägande frågor som ingen människa i världen rimligtvis kan vara intresserad av svaren på utan bara ställer av nåt slags helt ogrundad välmening. Och ännu mer less är jag på alla som ska reffa till nån kompis kompis som hade det si och så och som det gick si och så för.

Frågor som är mer okej att diskutera men som ingen tar upp:
- Barnvagnstekniska detaljer
- Hur kvinna ska hantera tristessen och vemodet när kvinna inte orkar allt hon vill för att preggogrejen gör henne trött och orkeslös
- Rädslan för att bebisen ska dö
- Det sorgliga i att bebisen aldrig ska få träffa mina mor- och farföräldrar

Frågor jag gärna skulle diskutera men som ingen tar upp:
- Föräldraförsäkringens principer
- Arbetsfördelning i hemmet
- Kreativa lösningar gällande hushållssysslor
- Förebyggande och behandling av bristningar
- Preggoanpassade umgängesformer som är lika kul som att dricka vin på lokal (skojade bara, såna finns naturligtvis inte)

No comments:

Post a Comment