Monday, October 11, 2010

Ekonomipriset 2010

Skulle Riksbanken våga göra nåt oväntat ändå?

Nänä.
De tog i för kung, prins-Daniel och fosterland och drog till med inte mindre än tre män vid lucnhtid idag. Själv satt jag ironiskt nog ovetande i möte på Karolinska Institutet just då. Kanske lika bra. Att jag var ovetande alltså.

Så avgörs alltså tävlingen. Inte en man från USA som jag gissat. Utan flera män som H trodde - förvisso fel landsammansättning men ändå. Å inte finanskrisen sådär renodlat även om det finns en koppling. Å faktiskt inte obegripligt fenomen heller. Säljare, köpare, arbets- och bostadsmarknad är trots allt ganska konkreta ting.

H vinner därmed med 3-2 för att hon lyckades pricka rätt att det var en grupp män som skulle ta hem riksbankens millar.

Kvinna har den äran att gratulera! Priset komma pronto men jag saknar faktiskt din postadress. Maila mig den så kommer det!

No comments:

Post a Comment