Thursday, June 27, 2013

Vecka 33

Hur kan det vara så varmt i vårt sovrum? Eller är det "bara" det inneboende akrobatiska värmeverket som gör att jag svettas om knäna när jag försöker sova? Fötter å händer känns svullna på kvällar å nätter. Jag har sju kuddar för att ligga bekvämt. Ikväll ska jag hämta upp en fläkt från förrådet.

Återigen det här med preggokläder på sommaren alltså. Till skillnad från förra grossessens yllestrumpbyxor å stickade klänningar vill jag nu helst gå runt i solrosens luftiga boxershorts å nåt som inte sitter åt på överkroppen. Det är inte snyggt. Det är fult. Så det är knappt ens rimligt att gå runt i det ensam hemma i lägenheten. Jag måste ha nåt annat.

Idag hade jag en timme att fördriva på stan. Letade i ALLA affärer efter ett par luftiga byxor med typ resår i midjan som jag kan ha sista preggotiden. Inget napp nånstans. Inte ens indiska kunde erbjuda nåt lämpligt. Övervägde att kolla upp Gudrun Sjödén som kanske skulle ha men vara svindyrt. Så plötsligt kom jag på det. Jag kollar hemma i källarförrådet!

Å i FÖRSTA kartongen jag öppnade hittade jag mina tre par bangladeshiska typ haremsbyxor i olika randiga färger! Problem solved!

Jag kommer inte vara coolast i sommar. Uppenbarligen är jag inte i linje med sommarmodet på svenska klädkejdor. Å det är lite kökshanddukslook på ett par av dem. Men vem bryr sig? Faktum är att jag faktiskt lyckats välja modeller på byxorna som hör till de snyggare varianterna. Lite avsmalnande där nere å inte allt för fult sittande uppe - åtminstone inte nu när jag har 10 cm mer rumpa än vanligt... Å alla tre i bomull! Med t-shirt/linne kommer de att funka prima på semestern/landet/hemma.

Annars inte mycket nytt. Magen tangerar övre delen av normalintervallet. Den inneboende sparkas/boxas mycket. Till å med cheetahn har känt den på magen å svarade med att ta ut nappen å pussa på magen. Mycket gulligulligt.


1 comment:

  1. När Ebba låg i magen svettades jag nåt groteskt den sommaren. Det enda som funkade var två tunna bommullsklänningar i typ knälång modell som jag använde jämt! Och ett par kjolar i strl xl.... Klänning slår byxor alla dar i veckan när man är preggo :) annars låter också din stajl förträffligt skön! Kram

    ReplyDelete