Friday, November 15, 2013

Medan ni andra ägnat er åt en tyfon har jag...

Förberett och hållit föredrag på en konferens. Det var superkul. Jag fick fin feedback. Och choklad. Bebisen hade nanny. Rekommenderas varmt.

Fixat vår lägenhet från topp till tå inför visningar med en bebis i sele på magen. Det innebar sånt som att putsa allt i metall med fönsterputs så att det glänser, stryka lakan, ställa kryddburkarna i rät vinkel, köpa nya handdukar, slänga hälften av allt i badrumsskåpet (som alltså var gammalt/slut), köpa blommor, bära ner massa saker i källaren, arrangera ett grönsaksstilleben på köksbänken, torka, gnugga, spraya, torka, torka, torka, putsa...

Bjudit hem mig till olika vänner varje kväll så att inte cheetahn skulle stöka hos oss inför visningarna. Cheetahn slog huvudet i ett glasbord en kväll. Tre vuxna och fem barn var vi som "hanterade" situationen då alla ungar utom en skrek samtidigt som blodet forsade och en falukorv skulle in i ugnen. Det var tack och lov ingen fara med cheetahns huvud kunde vi och 1177 konstatera.

Solrosen kom för sent varje morgon och ställde in två jobbkvällsarrangemang för att hinna avlasta mig samt städa hemma den här veckan.

Och i kväll ska jag gå på Jonas Gardellföreställning. Medan solrosen är hemma med båda barn i den städade lägenheten. Bebisen har för övrigt börjat flaskvägra (om en räknar den handfull gånger han tog flaskan jämfört med de tre gånger han inte gjort det) och vill i princip bara vara i babybjörnen.

Har jag sagt att det inte finns nån som har det så bra som jag?!

No comments:

Post a Comment