Wednesday, September 10, 2014

Mina ickefrågor

Ibland intervjuas politiker i en fråga. Så plötsligt ställer journalisten en fråga om nåt helt annat. En detalj kanske. Jag blir ofta impad av att intervjuobjektet finner sig och faktiskt kan svara fast det kanske inte rör hens intresseområde det minsta. Själv skulle jag ha mycket svårt att svara på eller ha åsikter om något jag inte har kunskap om.

Det finns så klart en massa valfrågor som ligger mig nära. Men också ett gäng som jag har svårt att uppbåda entusiasm inför. Till exempel:

- Vargarna.
- FRA och signalspaning.
- Allt som har med djur att göra.

Ännu har ingen lyckats förklara för mig varför dessa frågor skulle vara viktiga/intressanta. Och nej, om sanningen ska fram har jag inte ansträngt mig själv för att ta reda på så mycket heller.

No comments:

Post a Comment