Wednesday, September 3, 2014

Tacksam

Vet ni. Jag har det så himla bra på mitt jobb! Tänk att jag får sitta och analysera data från en stor studie och få betalt för det. Det är så fantastiskt roligt och intressant. Emellanåt blir jag alldeles rörd över alla dessa människor som tagit sig tid att besvara undersökningen. Jag vill ringa dem och tacka, prata med dem allihop och berätta vad den där kvarten de lade ner betyder för mig (och min forskning).

Jag blir lite ledsen emellanåt också. När de delar med sig av berättelser om hur illa de blivit bemötta. Särskilt i vården. Tänk att de ändå orkar skriva och berätta för mig.

Vilket förtroende jag har att förvalta. Och så mycket det finns att förbättra.

2 comments:

  1. Vad lyxigt att känna så på jobbet. Eller egentligen borde det ju vara självklart att känna att en har det himla bra på sitt jobb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det känns onekligen lite lyxigt. Håller tummarna för att du snart också sitter på ett kontor och trivs!

      Delete