Monday, August 28, 2017

Höst 2017

Kopierade lista från Jenny.

Mina planer för hösten
Förra året skrev jag:
"Det överordnade målet är att fixa jobb, skriva avhandling och ha en harmonisk vardag och parera VAB utan att slita ut mig. För att lösa det: Ha bra veckomatplanering med mathemleverans. Betala för städning. Kanske sälja bilen."

Det funkade inte. Jag slet ut mig. Borde väl ha sålt bilen. Eller siktat lägre.
I år räcker det som mål att: Må bra, känna mig stabil och harmonisk. Prioritera fysisk aktivitet, sömn, yoga.

Vore också fint om jag hann åka till Skåne en vända, kunde åka till varmt land fast inte charter på höstlovet, gick på lite museer, konserter och biofilmer.  

En riktig bonus vore om jag får till att gå en konstkurs för barn och vuxen ihop med E.


Bästa höststället
På promenad i fina omgivningar.


Vad ser du mest och minst fram emot?
Mest? Att få känna orken och energin återvända och öka. Hoppas verkligen det händer i höst.

Minst? Allt fixande med och ihågkommande av barnens tider, ytterkläder och persedlar. Inte en enda gång under läsåret sammanträffar barnens APT eller planeringsdagar.


Vad kommer du köpa inför hösten?
Kanske, kanske en elcykel. Regnbyxor till mig själv. Säkert behöver barnen nya regn- och vinterkläder också men det förtränger jag tillsvidare.


Det här läser jag och tittar jag på
Nyheter och dokumentärer. Transparent. Gift vid första ögonkastet. Handmaids tale kanske. Inte alls omöjligt att det blir Paradise hotel också.

Böcker jag vill läsa: Den blå poetens kärlek, Korpsystrar, Gruppen, Oppositionspartiet, För Lydia, Det där som nästan kväver dig, Välkommen till Amerika, Underkastelse, Allas älskare ingens älskling. 


Vad oroar du dig för?
Min egen hälsa och välmående. Barnens hälsa och välmående.


Vadvillduverkligenhinnamed?
Hinna fram med E till skolan 8.15 varje vardag utan svett, tjat och stress.
Yoga.


Vad kommer du att äta?
Soppa, ostmackor, ganska trist vardagsmat men också smaskiga asiatiska saker som solrosen lagar emellanåt, äppelpaj, te. 

No comments:

Post a Comment