Friday, September 1, 2017

Hatlistan

Min äckligaste matBortsett från sånt som läskiga inälvor och kryp som jag inte smakat men heller inte vill smaka: majs.

Hatväder
Slask.

Då tappar jag humöret helt och hållet
När vi har bråttom, det blir tjafs med barnen och jag tappar tålamodet. Typexempel: jag ska borsta barns tänder och barnet i fråga får släpas in i badrummet, trycker hela tiden med tungan på borsten, spottar ut tandkräm så det kommer på mina rena svarta kläder och vägrar stå still. Då kan det hända att jag ilsknar till, det kan det. Senast i morse till exempel. Det går fort över förvisso. 

Och så när jag tycker att solrosen är orättvis eller taskig.

Sämsta musiken
Omelodiös musik.

Värsta tiden på dygnet
Att hålla mig vaken vid 15.30-tiden är svårt. Extra irriterande att det ofta sammanfaller med att jobb ska slutföras, barn ska hämtas, mat ska lagas osv.

Mitt sämsta humör
När jag blir irriterad, trött och hungrig.

Sämsta grejen jag äger
Grej och grej. Men den ofullständiga mörkläggningslösningen för våra sovrum är jag missnöjd med. Och ändå för snål för att byta ut till nån premiumvariant.

Värsta personlighetsdragen
Hetsig. 

Sämsta stad
Savannakhet i Laos var ingen höjdare. När jag reste landet runt med jobbet för några år sedan besökte vi samtliga s k residensstäder. I en enda sa jag: om nån sa att jag blev tvungen att stanna här skulle jag börja gråta. Det var i Karlstad. Jag har planer på att åka dit igen för att se om jag får bättre vibbar. 

Sämsta land
Nordkorea om man ser till landets ledning förstås. Luxemburg var rätt intetsägande och trist om man tänker på resupplevelser.

Sämsta djur
Orm.


No comments:

Post a Comment