Sunday, September 3, 2017

En söndag

Vaknade till det här supersorgliga: 

Fixade frukost. Fick se en "teater" med diverse små fingerdockor och andra djur. Krokodilen blev bombad. När jag frågade min son aka regissören varför sa han att några hade bombat i havet på tv. Måste ev sanktionera hans tittande på Lilla Aktuellt...


När solrosen vaknat lade jag mig i sängen och funderade på vilken färg vi ska måla om sovrummet i.


Sen läste jag några noveller i denna pärla:


Efter lunch lämnade vi barnen hos banvakt och åkte till Kulturhuset. Böjda flaggstången stod kvar.


Vi såg Billy Elliot. Jag blev himla berörd, snörvlade och skrattade massor. Musikal på svenska kan ju vara sisådär men den här var över förväntan. Tack gamla jobbets konstförening för att jag vann presentkort som kunde användas till biljetterna!


Hämtade barn, åkte hem, fixade inför morgondagen, nattade. 

Bonusbild från Ica-besök från gårdagen:


E med hög och klar stämma vid kassan: vad är kondomer?

No comments:

Post a Comment