Friday, December 31, 2010

2010 according to KIP

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jajamensan, massa vuxensaker som att bli sambo i en samägd lägenhet, skriva testamente och så bli på smällen förstås. Åkte längdskidor. Körde Tjejvasasträckan om än ej på tävlingsdagen. Vägde mer än 58 kg.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Ja. Att välja mina strider. Jag har helt enkelt valt att välja bort många potentiella såna.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja flera. Och 2011 kommer det bli ännu fler. Babyboomen tycks ha kommit för att stanna.

4. Dog någon som stod dig nära?
Katten Svante.

5.Vilka länder besökte du?
Alldeles för få. Thailand och Spanien. Mellanlandningen i Helsingfors räknas väl inte men jag kände i alla fall Finlandsatmosfär och påmindes om att det är dags att åka dit snarast möjligt.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jämställdhet - i vanlig ordning. Att vara ekonomiskt oberoende. I övrigt har jag i princip allt jag behöver. Prylar har jag så det räcker å blir över.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
1 april.

8. Vad var din största framgång 2010?
Att utan större ansträngning låta bli att falla i potentiella samboskapsfallgropar såsom överdriven gnällighet, städtjat, ekonomitjafs eller sextristess. Vardagsjämställdheten funkar än så länge fint och solrosen påpekade häromdan att jag verkade lugn å nöjd i frågan.

9. Största misstaget?
Inga jättestora tror jag. Hänga en tavla klumpigt så att den kraschade kanske. Å varje gång jag åkt X2000 istället för att flyga förstås.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja. Tacksamheten över att ha återfått lukt- och smaksinne från förra året håller dock i sig.

11. Bästa köpet?
All god mat. Livet är för kort för att äta äcklig mat - och ja, sån finns. Solrosen bär hem och lagar finfin mat åt mig mest hela tiden. Det ÄR totalt sett billigare att äta kalvrullader i madeirasky än big mac, säger han. Jag håller med.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenhet, möbler, småcheetahprylar. Mat är också en stor post.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min chefs utomordentliga förmåga att läsa tankar och känsla för mina behov av utmaning på jobbet. När lilla cheetah började sin boxningsträning.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Klassiska cheetahsånger som lilla cheetah akta dig, imse vimse cheetah, fyra tassar och en svans, knocking on mammas bullis.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mer harmonisk på det stora hela tror jag. Fast kanske var jag generellt gladare å mindre allvarsam 2009. Solrosen skulle nog säga det med tanke på hur mycket jag trots allt gråtit under 2010.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Gått på bio. Motionerat. Orkat mer i allmänhet.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit onyttiga saker.

18. Hur tillbringade du julen 2010?
Med solrosens familj.

19. Blev du kär i år?
Blev och blev. Jag fortsatta vara.

20. Favoritprogram på TV?
Mad men.

21. Bästa boken du läst i år?
Stalins kossor.

22. Största musikaliska upptäckten?
Njae, ingen särskild tror jag.

23. Något du önskade dig och fick?
Ett pannkaksjärn. En lägenhet med diskmaskin.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Avskaffande av reavinstskatten. Utrotning av ormar.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Höll hov i farfars hus i Skåne för släkt och vänner. Självklart med en frågesport om mig själv som inslag under kvällen.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jämställdhet. Slippa tråkigheter, oro och motgångar. Slippa betala reavinstskatt.

27.Vad fick dig att må bra?
Solrosen. Frikadeller i tomatsås.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

29. Vem saknade du?
Många i Skåne som jag gärna träffat oftare.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Jag var nog ovanligt asocial 2010. Kan inte komma på nån.

No comments:

Post a Comment