Saturday, March 26, 2011

Oattraktiv skräppost

Nybliven ammande mamma = helt fel person att skicka sån här reklam till. Drömmer om de där små, fasta, runda behagen som passade i vanlig h&m-bh och inte ömmade vid hastiga rörelser.

Däremot kanske jag just idag hade lockats av reklam för:
- drogen som gör din bebis tyst å harmonisk istället för gnällig mellan kl 18 och 22
- drogen som gör en mamma pigg
- drogen som gör att mammans värk i axlar, nacke, käkar å huvud försvinner
- vad-som-helst som gör att kvinna kan sitta still å underhålla bebis å inte måste gå runt konstant för att bebisen ska vara nöjd

3 comments:

  1. Hahaha! Som höggravid fick jag samma dag två mail i skräpposten "Vinn Daim för ett helt år" och "Så blir du av med din övervikt". Ja tack till båda! :)

    ReplyDelete
  2. Verkligen! Precis som alla löpsedlar jag lade märke till när jag var preggo. Ofta nåt om hur kvinna blir av med kulmagen eller liknande bantningstips som plötsligt blev komiska.

    ReplyDelete
  3. Jag har inte satsat så värst mycket på att bli av med magen. Nu känner jag mig lite för tjock (dvs JAG är inte nöjd med hur jag ser ut och mår inte bra) och har som ambition att få tid till lite träning. Men i början så brydde jag mig överhuvudtaget inte. Magen visade ju bara att jag varit med om världens grej och har världens finaste lilla skatt som bott där inne. Och vem är perfekt?

    ReplyDelete