Thursday, November 10, 2011

Cheetahns egen fjärrkontroll

Låt mig återkomma till det där, sa jag för ett tag sedan när Jenny undrade hur kvinna skulle bära sig åt när bebisen vill ha fjärrkontrollen.

Så här gjorde vi. Nån gång förra hösten när vi flyttat gav solrosen mig i uppdrag att ringa Comhem å beställa Internet. Comhem är inte riktigt kloka. De har gått säljkurs som till å med biter på en snål bitterfitta som mig. När jag lade på hade jag beställt Internet, telefoni samt 60 tv-kanaler. Tänkte att det skulle vara fint när jag var föräldraledig att sitta i soffan å se på dokumentärer om kvinnor som tänder på ryamattor, hundar med fem ben, indianer som lever i matriarkat eller heroinister som säljer sina barn. 

Vi fick (hrrrmm, köpte då...) nåt slags tv-box som vi kunde se på film i å dessutom få access till svt-play genom. Jag tänkte att det skulle bli kalas att sitta i soffan med datorn i knäet å titta på svtplay samtidigt. De här grejerna funkade SÅÅÅ dåligt. Det tog längre tid att leta fram filmen än att se den. Å efter ett par månader jinxade Comhem avtalet med svt så att vi inte alls kunde se deras program längre.

Det blev dyrare å dyrare för varje månad. Å Efter ett tag fick vi bara välja ett begränsat antal kanaler - som vi förvisso ändå aldrig tittade på. Jag vill inte tänka på vad vi har betalat. Å jag har inte sett en enda spännande faktadoku på obskyr kanal.

I år i september gick bindningstiden ut. Å solrosen har förbjudit mig att ha nåt att göra med teamets fortsatta bredbandsansvar. Jag fick säga upp skiten i somras å nu är vi snart av med det. Tv-abonnemanget är redan avslutat å boxen magasinerad i en garderob. Å voila! Plötsligt blev det en fjärrkontroll över som cheetahn får leka med hur mycket hon vill.

Så, alla småbarnsföräldrar som är i behov av en fjärrkontroll, ring Comhem å signa upp er så skickar de en!



1 comment:

  1. Vet du - vi har precis sagt upp tv:n! Skrattade för övrigt högt när jag läste det här inlägget. I vår familje är det maken som är ansvarig och det var väl inte riktigt tanken att vi skulle beställa digital-tv från början, vi har många tv-kanaler som ingår i hyran, men så blev det, och du kanske kan gissa om vi har tittat? Tänkte också att under föräldraledigheten, men men.

    ReplyDelete