Wednesday, November 30, 2011

Projekt smal

- Kyckling är också gott. Sa den feta köksan när jag ifrågasatte varför det var kyckling i den så kallade "färsbiffen".
Å nu har jag lust att gå tillbaka å säga nej, den var verkligen inte god. Den var gummiaktig. Å pastan överkokt. Å jag borde förstås inte ätit nåt av det här för det är massa äckel å tillsatser å carbs. För att inte tala om den lilla delikatobollen jag gav mig själv till dessert. Det är inte klokt vad kvinna tänjer på gränserna bara för att hon är smal.


För åtta respektive fyra veckor sedan å sen idag:



Vikt: 58,4 - 56,3 - 55,5kg
Byst: 92 cm - 91 cm - 90 cm
Rumpa 92 cm - 91 cm - 90 cm
Mage 85 cm - 84 cm - 82 cm
Lår: 52 cm - 53 cm - 51 cm

1,5 kg till alltså. Å så vore det fint om magen kunde shapa till sig lite till men faktum är att den ändå är oförskämt platt för att ha fött barn i år. Aldrig känsla av svullnad utan carbs heller (fast efter äckeltallriken ovan blev jag lite fisig, det ska jag erkänna...rätt åt mig...borde haft med lunchlåda som vanligt). Bara lätt å platt å fin å full med ost å kött.

Å nej, jag ska inte fixa tuttarna som den där Engla. Å jag ska vara en grym förebild för cheetahn. Sedan ett par veckor har jag tillåtit mig små mängder carbs å ändå fortsatt minska i vikt. Snart ska jag svulla julkola å vörtbröd. Å samtidigt träna skidor.


Äsch, det är inte nog med att unna mig för idag. Nu drar jag strax på häng med M å H. Mat på Berns å sen Carmen på operan.

2 comments:

  1. Kan rekommendera två omgångar kräkis på 4 dagar. Mycket effektivt bantningsmedel. Måste ha skärp i jeansen. (Obs, bildligt talat, har inte använt skärp sen jag var 10 år typ.)

    ReplyDelete
  2. Ja det där var verkligen maximal otur alltså. Men inget ont som inte har nåt gott med sig, menar du!?! Jag hade en skärpperiod typ kring år 2000 men inte sedan dess. Min kompis i Indien brukar säga när hon varit i Sverige å svullat godsaker att det skulle passa med nån amöba när hon kommer tillbaks för att återfå formen...

    ReplyDelete