Sunday, October 20, 2013

Stövelväder

Köpt allväderstövlar åt cheetahn för 450 kr idag. Galet dyrt, jag vet. Men jag är uppfuckad av alla kemikalielarm å tänker bara på cancer så fort jag ser nåt i plast. De här är i naturgummi å nåt mer men ändå varma på nåt sätt. Å förhoppningsvis håller de til Sam också. Säljaren sa att har en väl börjat köpa Bogsstövlar går det inte att sluta. Låter ju lovande. För företaget Bogs å skoaffären i alla fall.

Köpte en mätsticka så vi kan kolla innermått på skor hemma själva. 185 spänn kostar en sån sticka. Den var slut i två affärer. Solrosen som ifrågasatt nyttan av den konstaterade att en sån ju verkar vara hetaste grejen i år. Mina ungar ska inte - som jag såklart gjorde själv - lura sina föräldrar att nåt är för litet så att vi måste köpa nytt, tänker jag. 

Vi enades om att köpa vinterstövlar på tradera för att "kompensera" dagens dyra nyinköp. Så nu bevakar jag auktioner där.  

Det är ett gissel att hitta bra å hållbara grejer, helst i naturmaterial å helst i en stil vi gillar, som inte kostar skjortan. Känner att jag helst av allt skulle vilja gå in i den oerhört sofistikerade barnaffären där vi var idag, varje höst å vår å be personalen sätta ihop kompletta "utrustningar" åt mina barn. Så jag slapp tänka själv. Det skulle liksom vara motsatsen till att traderaplanera. 

Jaha, undras vad barnen i Syrien har på fötterna idag då.

2 comments:

  1. Känner igen mig själv just nu! Är så less på traderabevakande, särskilt som tre av våra fem senaste köp haft hål eller fläckar trots beskrivningar som "nyskick". Till E har det där här vintern blivit både ullkläder, stövlar, kängor (dock reafyndade förra året) och lite andra vintertillbehör. Känns mer motiverat att köpa nytt nu när lillebror kan ärva. Vill ha fler bra loppisar som jag kan fynda saker där jag kan kolla skickat på plats. Funderar på att ta mig till Bye Buy nån dag för där var allt jättebra skick och även om den var den högre prisklassen så helt ok för skicket och billigare än nytt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag var på bye buy en dag men då hade de inte fått in så mkt vintersaker så blev inget köpt utan satte igång traderandet istället då. Säkert mer där nu. Å skönt kunna syna sakerna innan köp ju. Väntar med spänning på att se hur Es traderastövlar som är på väg kommer vara i skick.

      Delete