Monday, March 19, 2007

Kandidat till devilwomens fredspris?

Någon gång för ganska många år sedan såg jag en dokumentär på temat "skäggiga damen". Några år senare, på ICP, New York, köpte jag en nyckelring (från utställningen Women av Annie Leibovitz) med en av de personer som figurerat i filmen. Den är min finaste (möjligen ihop med Iprenmannennyckelringen som jag fått av mamma). Jag har den inte längre i vanliga nyckelknippan för jag vill inte riskera tappa den.

Tråkmåndag med mig själv framför tvn. En känsla av att Sverker tappat på sistone. Jag fängslas inte när han dissar sprutlackeringsföretag.

Däremot fängslas jag av Kobra - tema hår - som följer på Sverker. Jennifer Miller är, med stor sannolikhet den enda person (eller i alla fall en av få) som kallar sig 'performanceartist' som jag fortfarande känner funkar. När hon var 20 och hade utvecklat rejäl skäggväxt ville en läkare förklara tillståndet.

"I don’t think of it as a problem, so I'm not looking for a cause"
Sa Jennifer Miller.

Som om det inte räcker att hon vänder upp och ner på allt och det mesta genom at promenera längs en gata bor hon i Williamsburg.

Jag funderar på att ha lösskägg på nästa möte med den högskolestyrgrupp jag sitter i.

1 comment:

  1. ja kom igen KIP. gör det. jag tror dessutom att du hade varit jävligt snygg i lösskägg. och gubbarna (för jag antar att det sitter några såna i gruppen) hade nog gått igång jävligt hårt på det också..

    ReplyDelete