Thursday, January 13, 2011

Främjar en harmonisk amningsrelation

En produkt som nån försöker kränga med den frasen. Tack men nej tack.

Jag säger inte att jag inte ska försöka amma. Jag lovar ge det en chans och har läst på om hamburgergrepp och mage-mot-mage-ställningen. Jag är väl medveten om fördelarna. Inte minst den potentiellt påskyndade viktminskningen hos mjölkkossan.

Lika medveten är jag om att svenska barn år 2011 inte dör av välling. Lika förberedd är jag på att möta amningsmaffian i en debatt om det skulle krävas.

Jag tycker - och lovar återkomma i frågan när jag vet mer - att amning verkar vara oharmoniskt per definition för den vars tuttar ska stå i centrum för det hela. Det är nåt djuriskt och destruktivt över det. Så jag betackar mig all reklam som spelar på det lyckade moderskapet bestående av bröst som svämmar över. Skulle det kännas aktuellt går jag ut å plockar min egen bockhornsklöver - helst växande i diket vid nån hårt trafikerad motorväg.

No comments:

Post a Comment