Friday, June 3, 2011

Det kom lite emellan

Ett 60-årskalas å ett bröllop på andra sidan Sverige.
En kurs jag försöker snabb-ta poäng i men tyvärr nog inte kommer hinna med - men åtminstone lär mig massa i inför hösten då jag nog kan ta poängen.

Den här veckan har jag dessutom hunnit vara odefinierat uttråkad å rastlös mest. Solrosen har jobbat massa övertid. Tillåmed igår på röda dagen. Å idag. Ledig t o m tisdag nu i alla fall. Skönt. Imorgon ska jag få sovmorgon.

Har aktiverat mig i köket å kokt två sorters rabarbermarmelad å varit effektiv med kursgrejen samt hängt med massa folk i alla fall. Men har den där rastlösa känslan av att vilja åstadkomma nåt mer, prestera, fått gjort saker. Hemmet kaosigt. Tvätt överallt. Trasig symaskin som väntar på att lämnas på lagning i köket. Resväska som ska till källaren i hallen. Borde röja. Men vill göra "viktiga saker". Vad nu det är. Vad är vikigare än liten cheetah liksom? Egentligen.

Men jag är en kass heltidsmamma. Jag lovar, jag skulle vara en mkt bättre förälder om jag gjorde annat några timmar om dagen.

No comments:

Post a Comment