Thursday, February 7, 2008

Senaste nytt från banglapatriarkatet

Min kollega (snoppinnehavare) och jag hade ett möte igår med ett gäng konsulter vi har anlitat i ett projekt. Syftet med mötet var att diskutera en rapport de just producerat. Rapporten var föga överraskande tämligen usel. Märkligt att kvinna ständigt känner att det hade varit så mycket bättre om kvinna själv gjort jobbet. Nåväl, åter till mötet. Det fanns en hel del att diskutera och det var jag som skulle föra vår talan. Det gick sådär för att uttrycka det hela diplomatiskt. Konsultpatriarkatet fullkomligt vägrade att lyssna på mig. Jag blev avbruten, om jag trots allt fick tala till punkt, svarade ändå patriarkatet på något helt annat. Det gick så långt att min kollega efter varje gång jag sagt något fick gå in och avbryta konsultpatriarkatets babbel och säga ”som Linda just sa, skulle vi vilja att ni kommenterar hur ni har kommit fram till slutsatsen på sidan….etc etc”. När mötet var slut kom matchens bästa smash – konsultpatriarkatet kommenterade min klädsel ”åh vilken fin kamiz du har på dig!”. Tack, tack som fan!

1 comment:

  1. Ja men det är ju det kvinna säger, kvinnans främsta funktion är att utgöra pynt. Det är därför vi aldrig är tärnor på nåns bröllop eller dyl. Hu...

    ReplyDelete