Monday, April 21, 2008

Tack Zlatan

Zlatan svarar på frågor på lilla sportspegeln.

frågan från nån kid lyder något i stil med: Jag tycker det är jobbigt när jag vaknar på natten när min lillebror skriker, tycker inte du det är jobbigt när du ska iväg och spela match dagen efter?

zlatan: nej, jag är ju inte hemma dan innan match, och annars så vänjer man sig. maximillian sover ju bättre nu och den lille håller på att skolas in. Men Helena sköter det där..

Bravo Zlatan. Vissa för alla dina beundrare runt om i Sverige vad könsuppdelning innebär. Bravo.

Oh well. De flesta kidsen som beundrar Zlatan är väl typ i alla fall fem år och har väl redan blivit uppfostrade av sina föräldrar och institutioner att världen är könsuppelad och världen den tillhör Zlatan och alla andra med snopp medan vi utan snopp tar hand om skrikande barn och hem.

Jag? Bitter. Det händer inte.

1 comment:

  1. Urk burk. Jag ska ta med på min cv nästa gång jag söker jobb att jag döpte min pappas galt till Zlatan. Dessvärre är denna zlatan inte med oss längre. Det finns två nya, onamnade. Jag funderar på Muhammed å Jesus.

    ReplyDelete