Friday, October 1, 2010

Bitterfitta

Bittert 1.
Kul med den stora tävlingsbenägenheten i Nobelprisfrågan, jättekul.

Bittert 2.
Blev utsatt för ett attentat i söndags. Nåt äcklo hade lagt en använd snus i min cykelkorg. Ville kräkas och dö när jag såg det. Solrosen kom till undsättning och tog bort med ett tomt kuvert. Ge mig spindlar och råttor, ge mig stopp i avloppet, jag fixar det. Men ge mig INTE din gamla äckliga snus!

Bittert 3.
Åkte buss hem från jobbet igår. Fick sittplats men medelålders man stod otäckt nära i gången. Luktade äcklig snus. Borde vara förbjudet på allmän plats. Ser otrevligt ut. Luktar vansinnigt äckligt. Jag blev lätt åksjuk och illamående. Hade tack och lov polarbröd i väskan. Stoppade diskret i mig små bitar i taget. Tänkte att det KAN ju finnas nån som tycker polarbröd luktar illa så jag vill inte ta upp hela kakan. Snusmannen gick av vid S:t Eriksplan. Jag kunde andas med nosen igen. Nya passagerare gick på, Ny medelålders man hamnade vid mig. Luktade hosta, sjukdom, äckel. Borde stannat hemma i sängen, möjligen promenerat men absolut inte varit på en buss i alla fall. Så himla skabbigt och nonchigt mot oss friska fräscha människor.
Fattades bara att nån haft med Mc Donaldsmat också.

2 comments:

  1. Men jag har ju varit med och tävlat... :)
    Får jag tröstpris om jag är enda deltagaren?

    /Hanna

    ReplyDelete
  2. Klart du får tröstpris. Å om du kommer närmare än jag får du ett extra fint tröstpris!

    ReplyDelete