Saturday, June 14, 2014

Tajming

Det här att många av mina vänner och jag synkat barnalstrandet - wow alltså! Jag blir alldeles rörd när jag tänker på att vi delar den här upplevelsen och att våra barn genom oss får potentiella vänner som de kommer träffa hela sin uppväxt. Egna barn och andras ungar, jovisst kan det kännas så i nån utsträckning, men precis efter mina egna är det liksom lite extra fantastiskt med mina vänners barn.

Mitt i den här barnbubblan som en kan hamna i med två små är det förstås också kul när mina vänner som inte har barn hänger med och orkar med oss trots hög ljudnivå, barnanpassade tider osv. Och jag känner lite extra för dem som skulle vilja ha barn men där det av en eller annan anledning inte blivit så (ännu).


PS. OBS att jag också är störtförtjust i alla dem jag lärt känna pga att vi fått barn samtidigt och därmed mötts i nåt sammanhang; vilken tur att jag fick träffa er!

PSS. OBS att jag tror att jag haft ett superliv även utan barn och inte ser barn som "livets mening". Men om en nu ändå ska ha barn är det kul att få dem samtidigt som sina kompisar.

3 comments:

  1. Vad lyxigt!

    Jag tycker att jag tajmat hyfsat bra med mina vänner också, men har tyvärr inte lyckats tajma riktigt lika bra med tiden/motivationen att umgås. :-(

    Men de få guldkorn jag har som hakar på och gärna ses titt som tätt - hurra för dem! Det blir extra roligt när ungarna också blir vänner och jublar när vi ska hälsa på kompisarna.

    ReplyDelete
  2. Ja visst är det lyxigt. Jag har två av mina bästa vänner från studietiden som också har barn samtidigt. Fast de bor på annan ort. Men vi har försökt ses några gånger i alla fall. Och nu i sommar ska vi ses. Och VI borde ses. Men nu åker jag ner till Skåne och Arkösund så blir svårt. Om du inte har vägarna förbi Eslöv ;) ? Snart fyller de 1 år, det är ju galet. GALET!

    ReplyDelete
  3. Vad härligt att ni lyckats tajma varandra! :)

    ReplyDelete