Tuesday, August 16, 2011

Jennys tisdagslista..

Sådär ja by vecka och dags att skryta med såväl ny som gammal bitterhet.

Otippat kommer jag att tänka på hur bitter jag är över arbetsfördelningen i hemmet. Utan att ens ha några barn känner jag mig som den stora förloraren. Vad barn skulle innebära för mitt förhållande vill jag inte ens tänka på. Ibland undrar jag ens om arbetsfördelningen är så skev, men det är i mina ljusa stunder o de är få. Dessutom är jag kanske mest bitter över samordningsansvaret som blev mitt. O jag är ingen kip som dreglar över samordning o planering o som skriver sjusidiga projektiler över mina planerade semestrar (vilket kip gjorde en gång när vi skulle utomlands..vi jon för övrigt inte ens iväg på den resan)..

Bitter över att min hosta inte ger med sig är jag också, och på min helvetiskt dåliga pisslön, på att jag inte har något jävla körkort, på ätt jag inte fick det där jobbet jag ville ha, på alla störiga människor som finns o som jag måste bemöta.

Sen är jag fullständigt vansinnigt bitter över alla människor som blir kompis med mig o sen lämnar mig i sticket. Kip lämnade mig för Stockholm o det förlåter jag henne aldrig för, och fler är det son lämnat mig. Nu ska ytterligare en så kallad vän lämna mig för Göteborg där alla är otrevliga o har vita byxor. Vem vill bo där liksom? Ja JAG ÄR I ALLA FALL SÅ JÄVLA BITTER ÖVER ATT FOLK BLIR VÄN MED MIG O SEN DRAR. Fnys. Fy fan.

Men annars är laget under kontroll. Tackar som frågar.

5 comments:

  1. Nu blir jag bitter över att anklagas för att bära vita byxor och vara otrevlig. Förtal!

    ReplyDelete
  2. Jonna! Jag gör en liten pudel i nytt inlägg! Hoppas du kan förlåta!

    ReplyDelete
  3. Va? Vad skrev jag 7 sidor om? Finns de kvar? Å vem ska flytta t Gbg?

    Jonna, det här med Gbg. Jag har aldrig fastnat för det stället, lär mig aldrig att orientera mig å tycker det är ful natur. (Det tycker jag f ö om nästan all natur utom skånsk så känn dig inte personligt förorättad...) Men jag skulle gärna tycka om Gbg. Var hittar jag det där jag borde gilla? Tips bitte!

    För övrigt kommer jag till Malmö på lördag å hänger med dig Jenny!

    PS. Jag gillar den där gågatan med kullersten å små presentaffärer å mysiga caféer i Gbg. Oklart vad den heter. Nära nån socialhögskola.

    ReplyDelete
  4. Kip: kolla din mail efter sjusidig projektplan..

    och området du snackar om är haga kanske? men det vet väl Jonna bättre...

    ReplyDelete
  5. Jenny: Det är ok. Jag har fördomar om alla landsändar utom Göteborg, där jag bor, och Tornedalen, där jag är född och har min släkt, och de fördomarna skulle jag inte ge upp även om någon anklagade mig för förtal.

    motvalls: Det är som Jenny säger, gatan du tänker på är Haga Nygata. Jag tycker den är lite överskattad, men kullersten och (nästan) bilfritt är ju för all del trevligt.

    Grejen med Göteborg är väl just att det är lite risigt. Och att det är lagom stort/litet. Det finns det man behöver, men inte mer liksom. Så om man är ute efter fin natur och det där lilla extra så ska man nog satsa på en annan plats.

    Göteborg är för övrigt den enda stad jag lärt mig att orientera mig i. Inte ens i min uppväxtort (med 15000 invånare i tätorten) vet jag hur man tar sig från A till B på ett vettigt sätt.

    ReplyDelete