Tuesday, August 16, 2011

KIPs tisdagslista

Saker som denna vecka ger mig diagnos jävligt förbannad:

- BVC. Det jävla stället. De är röriga, inkompetenta å oproffsiga. De håller inte på nån sekretess. De kan inte hantera sina telefoner. De blandar alltid ihop tider å dubbelbokar. Det är nåt slags barnavårdsfabrik. Jag går dit på torsdag. Sen går jag aldrig mer dit. Om inte solrosen sköter besöken i fortsättningen byter jag ställe. För övrigt misstänker jag att det är själva systemet med möjlighet att välja ställe som bidrar till att den här kassa verksamheten får finnas. Valfrihet i det här avseendet ger mig kräkkänslor. En unge är en unge är en unge. Ge mig bara ett ställe som fattar sånt som kvalitetssäkring, checklistor, sekretess, evidens å vanligt hederligt sunt förnuft. (Ja jag vet, jag är skadad av min tid på Socialstyrelsens tillsynsavdelning. Vilken jag för övrigt har god lust att berätta om högljutt nästa gång jag är i BVCs väntrum.)
- Att jag är så tråkig. Jag skulle gå på konsert ikväll. Men jag orkade inte. Stannade hemma å skulle ta det lugnt. Slutade med att jag rensade avloppet å svabbade golvet. Allt medan solrosen städade köket å dammsög. Alltså ingen bitterhet över arbetsfördelningen. Jag föredrar alltid våtstädning framför dammanda saker. Välbehövligt men vansinnigt tråkigt.
- Att jag förvandlat det här till nåt slags mammablogg å inte har nåt intressantare att berätta.
- Att jag inte har några intressen längre. Mer än bloggar typ. Har 192 stycken i min reader. Måste sanera innan jag börjar jobba igen om jag ska hinna jobba och/eller hänga med solrosen å cheetahn.
- Att små saker är så krångliga. En simpel helgsemester måste planeras å bokas flera månader i förväg för att kunna bli av.
- Att vi kommer vara fattiga (definitionsfråga, jag vet) i höst när jag jobbar å cheetahn å solrosen ska ha kvalitetstid.

No comments:

Post a Comment