Tuesday, August 2, 2011

Sommarjämställdhet

Är det han som grillar å snickrar? Hon som planerar matsäckar å packar utflyktsväskan?


Jag ska inte kokettera men här är det en enda röra. Jag skröt förra söndagen om att jag minsann alltid får med allt i skötväskan å att vi klarar oss bra när solrosen jobbar.


Dan efter glömde jag Ediths mat. Å blöjorna var slut i skötväskan. Fick besöka affär på stan.


Jag fixar å trixar lite mer. Gör hellre själv än köper färdigt. Men så är det året runt. Solrosen gör i vanlig ordning allt tålamodskrävande jobb. Ska bli intressant att se hur det blir nästa år å åren därpå. Hur det går med större barn. Om vi faller in i traditionella roller eller skapar egna.


Hur har ni det? 

1 comment:

  1. Det är nästan alltid min man som packar utflyktsväskan. Hans organisationsförmåga är helt klart bättre när det kommer till såna grejer. Men det finns tusen andra tillfällen då vi lika gärna hade kunnat vrida tillbaka klockan femtio år. Såhär i sommartider tänker jag särskilt på att jag inte är jättesnabb på att erbjuda mig att också hjälpa till när min man blir tillfrågad om han kan hjälpa till med något tungt.

    ReplyDelete