Wednesday, August 31, 2011

KIPs tisdagslista

Inte tisdag idag säger du? Nej. Men det är nog lite som Anna säger, att det krävs lite mer vecka innan den riktiga irritationen hinner infinna sig. Onsdag idag. Men tisdagslista likväl. Saker som denna vecka ger mig diagnos jävligt förbannad:

- Friskis å svettis. Varför gastar den klämkäcka instruktören "kom igen tjejer"? Varför hänvisar samma person till "tjejerna i receptionen" (när det dessutom är en kille å en tjej i just den receptionen)? Varför står instruktören i mitten å snurrar å inte längst fram som vore rimligt å ge alla en möjlighet att se vad som händer? Varför har samma instruktör stringtrosor så att vi tvingas se dallrande skinkor medan vi tränar? Jag är less redan efter några månader. Men cirkelfyspassen är rätt bra. Å eftersom det kostar mig noll kronor å jag har ett friskis bakom mitt hus å ett bredvid mitt jobb är det inte motiverat att träna nån annanstans just nu. Men SATS, fina SATS med hyfs und ordnung. Jag kommer tillbaka så småningom. Jag är hyfsat säker på det.

- Comhem. Den 30e november är vi av med skiten. Då firar vi. Det var mitt fel att vi signade upp oss på nåt mastodontpaket, jag vet. Men jag trodde att jag skulle kolla på tv medan jag ammade. Det gjorde jag typ aldrig. Å särskilt inte eftersom den värdelösa on-demand-hd-boxen knappt går att använda. Jag hade själv proggat ett bättre användargränssnitt. Självaste cheetahn hade gjort det bättre. Hon har för övrigt fått den fjärrkontrollen att tugga på. Den ska vi ändå inte använda mer. Idag bröts samtalet precis när jag köat i 5 minuter å skulle kopplas fram till telefonisten. Så när jag ringt upp för andra gången, kommit fram å säger att jag vill bli av med möget frågar snubben om det handlar om priset, för då kan han ge mig ett bättre sånt på rak arm. Det är ointressant, muttrade jag. Vi ska ha nåt annat, nåt bättre. Vi är inte nöjda.

- Namnskyltar i registreringsnummerstil på barnvagnar. De är fula från början. Men idag såg jag nåt ännu fulare. En med texten "PRINS" på. Jag är rätt säker på att det inte låg nån prins i den vagnen. Å jag är nästan lika säker på att stackaren som ska födas till ett förutbestämt liv på Haga till vintern knappast kommer ha en sån skylt på vagnen. Även om just den personen faktiskt kan klassificeras prins/prinsessa. Vet att många har bloggat om saken tidigare men det tycks fortfarande finnas folk som kallar sina ungar för prins/prinsessa som nåt positivt. Urk. Om nån med kniv mot min hals hade tvingat mig att sätta sån skylt på cheetahns vagn hade jag krävt en med texten "blivande president".

3 comments:

  1. Jag trodde också att jag skulle kolla på amnings-tv, men frågar mig nu vad det är för en myt. Vi har aldrig kollat så lite på tv som nu, maken har på sin "to do"-lista att säga upp det.

    ReplyDelete
  2. Precis! Myt! Veckorna innan E föddes tittade jag på morgonnyheter å vedervärdiga the Doctors på förmiddagarna. Trodde det skulle fortsätta så men icke.

    ReplyDelete
  3. ARHGAHGAJJHGA! Tack kära du för att du gav mig massa bra blogguppslag! Min tisdagslista som skrevs på en torsdag kommer i sedvanlig ordning kanske publiceras på fredag.

    ReplyDelete