Friday, November 13, 2009

Det kommer till mig bara

Jag: Kolla här. Det står i tidningen idag igen att män är djur. Lyssna på det här.
"Efter ett knappt år började Per förändras. Där fanns en kyla, han drog sig undan på något sätt, subtilt men märkbart. Det kändes som en fara hotade", berättar Annika.
Eller det här, fy fan.
"Hennes dåvarande sambo sa att han längtade så efter att bilda familj med Lotta. En vecka efter graviditetsbeskedet lämnade han henne.
– När vi gick och lade oss på kvällen sa han att han älskade mig. Nästa morgon kände han att han inte ville leva med mig. Jag hade aldrig, aldrig trott att han skulle svika på det sättet. Nu lever Lotta med sitt barn, och kämpar för att komma vidare."


Solrosen [förundrat]: Hur är det möjligt? Det är ju helt otrligt. Du har en hel dagstidning framför dig, slår upp en sida och så hittar du det där. Hur bär du dig åt?

Jag: Jag vet inte. Det är som om det kommer till mig bara, säger att jag måste akta mig.

No comments:

Post a Comment