Tuesday, June 29, 2010

Bokpaketet är här!


Wow! Det är allt jag har att säga efter att ha öppnat mitt hemliga bokpaket. Min bokvän träffade mitt i prick!

Böckerna
- Stalins kossor, en bok jag tänkt läsa men inte hunnit läsa ännu. Perfekt!
- Vi är Serbiens hjärta, en bok jag aldrig hört talas om men som jag är säker på att jag kommer att gilla och lära mig av att läsa. Har inte varit i Serbien men blir säkert sugen av att läsa boken.

Övrigt
- Finaste halsbandet i form av en kvinnosymbol. Jag kan försäkra min bokvän att jag uppskattar det mycket. Även om jag är opysslig själv diggar jag andras pyssel!
- Finfin godisblandning med massa gamla klassiker såsom shaketuggummi, Jelly Belly och en av mina stora favoritet Kickkolor. Och kanske finast av allt, en ekologisk chokladkaka.
- Supersöta små fröer för att så egen serrano pepper och white lisbon spring onion. Ska gå att ha i kruka även på femte våningen, spännande!
- Sötaste ugglemönstrade anteckningsboken att skriva hemlisar i!
- Tepåsar i den spännande varianten ekologiskt rooiboste med citrus, äpple och ingefära. Wow vilken fullträff. Jag dricker massor av Friggs vanliga ingefära-citron. Det här toppar!


Summa sumarum. Det är nästan som om jag tror att bokvännen varit hemma hos mig och snokat. Eller som att den kände mig väl. Trots extremt lite info och nästan ingen info alls om vilka böcker jag har/läst på sistone blev det en fullträff. Nu ska jag gotta mig i alla fina saker. Återkommer på bloggen med omdömen om böckerna när jag läst dem.

2 comments:

  1. Gud vilken mysig idé det här med bokprojekt alltså..

    Jag har läst Serbiens hjärta. Surprise surprise. En gammal PeaceQuestare som skrivit den faktiskt. Sen flyttade hon till Serbien och jobbade för kvinna till kvinna. Nu vet jag inte om hon bara är journalist.

    Dumt nog glömde jag att ha med boken till Belgrad när jag var där.

    ReplyDelete
  2. Hihihihi! Kul att du gillade ditt paket. Och kul att du gillade halsbandet. Det var en chansning som gick hem. Jag är nöjd! :)

    /bokvännen

    ReplyDelete