Tuesday, July 27, 2010

Jag sysslar inte med recensioner men tips går fint


Samma vecka som jag fick bokpaketet läste jag Stalins kossor. Å jag har inte ens kunnat skriva om den förrän nu. Jag har långt ifrån hämtat mig. Det var en sån där hur-ska-jag-nånsin-kunna-öppna-en-annan-bok-efter-den-här-bok.

Innan kossorna läste jag en 200-sidorsbok, en bra men lite trist. Det tog ett par veckor för jag somnade varje kväll när jag började läsa. Kossorna läste jag på ett dygn. Efter kossorna försökte jag läsa Serbienboken som jag också fick i bokpaketet men det gick inte. Jag tror jag kommer gilla den men ville spara den tills jag är mottaglig. Så det har bara blivit trist skräp. Å nu läser jag den här:



Den är intressant och viktig. Sånt jag brukar gå igång på. Men jag tänker mest på kossorna. Det skulle förvåna mig mycket om jag kommer läsa nåt bättre under 2010. Jag återkommer i så fall. Å till dess tipsar jag alla djävulskvinnor att inskaffa ett exemplar och sätta i sig innan sommaren är över.

No comments:

Post a Comment