Wednesday, December 22, 2010

Male bonding när den är som sämst

"Vi hade en idé om att alla ta in en hemlig gäst vardera"
Nu förtäljer förvisso blogginlägget inte vem Schulman bjöd in. Men att nån skulle ha kommit på tanken att bjuda in en kvinna...neeehhh....

OM det visar sig att Schulman gjorde det? Cred åt honom i så fall, mycket cred. Men jag skulle inte sätta mina julklappar på det...


Jag gillar för övrigt i princip allt jag läst som Ranelid skrivit. Men det är inte samma sak som att gilla att lyssna till honom. Jag är så trött på resan mellan ögat och hjärtat, den havande kvinnan och landet du, landet jag och havet oss. Kom med nåt nytt nu. Vi har hört det där till leda.

Nästan alltid när jag hör en författare tala blir jag förvånad. Du gjorde dig bättre i skrift, tänker jag besviket. Shut up and write, ungefär.

Det finns säkert fler. Men spontant slår mig endast ett enda undantag som briljerar också i tal: Märta Tikkanen.

No comments:

Post a Comment