Monday, February 16, 2015

Söndagsutflykt

Ibland känner jag mig lite extra nöjd med mig själv. Nån som känner igen sig? :-)

Som igår när jag hittat barnkläder på Blocket. Vi åkte för att köpa och jag hade missbedömt vägen - och den lilla detaljen att bilfärjan över till Ekerö där familjen bodde, kostade 60 kronor. Enkel väg. Så för att inte köra en omväg på över en timme, som ju dessutom kostat en massa bensin tog vi ändå färjan. Hade tänkt äta en mysig lunch nånstans men allt var vinterstängt. Vi får helt enkelt åka tillbaka till sommaren för oj vad mysigt det är där och oj så nära det är till Mälaröarna från oss när man åker just färjan.

Säljarna "rensade ut killkläder" och inte för att jag kan förstå varför deras döttrar inte skulle kunna ha röd vindfleecejacka och svart-vitt-grönt regnställ men himla bra för oss.

Vindfleecejacka och regnställ nästan i nyskick för 250 kr. Nypris skulle varit ungefär 800. Så då blev det "pengar över" (kan jag ju låtsas även om jag inte skulle ha köpt sakerna nya till fullpris) och E kunde få en ny hjälm (på rea) som var väldigt välbehövligt eftersom den gamla gått sönder.

Så ja, vi lade säkert mer än 800 kr på utflykten inklusive bensin men vi fick ju mer för pengarna än om vi köpt nya kläder på närmaste PoP.

No comments:

Post a Comment