Thursday, March 31, 2016

Hur gick det sen?


Jag öppnade kylskåpsdörren. Såg ett paket fetaost och övervägde laga pasta med sås och ost. Kände att det var övermäktigt. 

Sniffade mig till en burk med överblivna bitar lammstek och en annan burk med potatisgratäng. Jag klarade att mikra dem och servera mig själv med några små tomater och en babybel som tillbehör. Och kolsyrat vatten från min nya maskin. Och en kopp te för jag är en sån som gillar att dricka varmt till mat. Lunch, check. 

Sen öppnade jag kylen igen. Tog ut en tallrik key lime paj, delade biten på mitten. Klöv mandelmassekycklingen på hälften och lastade över på en assiett. Efterrätt, check.

Känner mig fånigt nog ungefär så här nu: 

Framför allt är jag mätt. Och kommer kanske överleva några timmar vab till. (Nej, jag fixar inte att tänka på alla ensamstående som måste fixa all vab själv, jag är för späd för sånt)


No comments:

Post a Comment