Friday, January 13, 2012

Hon brås väl på sin mamma

På tal om förra inlägget om den självständiga cheetahn. Igår var solrosen med henne hos doktorn. För hon hade hostat i en vecka. Å nästan inte velat äta nåt på hela tiden. Å snorat en massa.

Jag: Hur gick det?
Solrosen: Virus. Ingen fara. I väntrummet ville cheetahn klättra upp för en trappa gång på gång. Å doktorn konstaterade att hon är extremt nyfiken, uppmärksam å tidig med motoriken.
Jag: Okej, hon startade ingen ADHD-utredning då?

När jag var liten frågade tydligen min moster min mamma om de inte skulle låta MBD-utreda mig...


PS. Älskar för övrigt det stället. Odenplans läkarhus. All vård kvinna kan önska i ett hus mitt i stan. Älskar vår husläkare som är barnläkare också. Å att det finns ett bvc på samma våning. Å att vi fick lista solrosen å cheetahn eftersom jag gått där fast det var kö. Rekommenderas varmt till alla i den här stan.

No comments:

Post a Comment