Thursday, January 12, 2012

Å hur gick det egentligen till när vi blev kära?

Solrosen: Jag är ju inte så intresserad av vårt samhälle. Allt som händer utanför dig mig å cheetahn är inte så intressant.

Det här är nog det konstigaste med solrosen (och att han är blond förstås, jag har alltid tänkt att jag skulle ha en mörkhårig partner). Han har i princip inga starka åsikter. Saker jag har hört honom uttrycka sig engagerat om sedan vi träffades för tre år sedan:

- När promillegränsen för båt blev densamma för bil (solrosen tycker man ska få köra båt full).
- Att taket i tunneln mellan Sthlms central å T-centralen har varit upprivet å fult så länge (solrosen vill att det ska se snyggt ut när vi kommer hem från en resa).
- Att landstingens journalsystem inte är synkade.
- Att det är fult med barn som kläs upp till vuxenkopior i typ Gantkläder (solrosen vill att barn ska ha randiga PoP-kläder).

6 comments:

  1. Jag håller med solrosen om punkt 2, 3 och 4. Angående punkt 1 får han gärna motivera den, för liksom - varför?

    ReplyDelete
  2. Hahaha! Alltså jag som gått och trott att solrosen var lite som du när det kom till åsikterna. Stark och tydlig!
    Men lite kontrast gör nog bara gott. (inbillar ju jag mig med tanke på den bristande akademiska jämställdheten i det här hemmet)

    ReplyDelete
  3. Haha få köra båt full. Så säger någon som vuxit upp på sjön. Kan tänka mig att Olof skulle kunna säga nåt liknande. Fast har inte kommit upp. Ska fråga honom ikväll.

    Jag har också tänkt på taket i tunneln vid centralen. Micket fult när man ska till jobbet. Fast jag är mer konspiratorisk än så och tänker att det är en massa gifter som läcker ner och håller alltid andan när jag går förbi. Tics anyone?

    ReplyDelete
  4. Haha. Jag säger som Anna, håller med om punkt 3 och 4 (det där taket kan jag int få någon bild av hur det ser ut). Punkt 1 däremot är jag lite tveksam till.

    ReplyDelete
  5. Hanna - hihi, ska hälsa solrosen det. Han hävdar att HAN är roligast av oss...
    Anna & Jenny - han förtydligar "alltså inte full, men lite fullare än bil iallafall." Nån som blev klokare?!
    Dalkullan - Kul att du fått det intrycket. Solrosen tycker att jag är för arg i allmänhet. Han är akademiker å supersmart dock. Å jag fattar inte hur han då INTE kan tycka en massa om allt...
    Baglady - mkt nyfiken på vad Olof tyckte. Jag brukar kontra med att tänk om nån skulle köra på cheetahn med båt.

    ReplyDelete