Friday, June 8, 2012

Tillägg till reslistan

Jag saknade en fråga i reselistan. Nämligen: Vilka ställen vill du INTE åka till?

Mitt svar på den skulle vara:

Inget söder om USA mer än Kuba har nånsin lockat mig. Blir därför så förvånad när andra tänker tvärtom. T ex att Johanna hajpar Nicaragua. Jag får liksom ingen känsla för latinoländer. 

Jag är därför ganska säker på att om/när mina vägar bär dit av nån oväntad anledning, då kommer jag säkert bli överraskad å att älska det. Kanske börjar jag rent av gilla majs som är bland det minst goda jag vet. För nånstans vet jag ju att alla länder å världsdelar har sin charm å innerst inne vill jag ju åka överallt.

1 comment:

  1. Intressant fråga som sällan ställs!

    Själv känner jag mig ganska osugen på många länder som andra talar väldigt varmt om. Fast jag skulle säkert som du också säger gilla det ändå. som det ser ut nu så har jag dock ganska många resmål kvar som jag gärna vill besöka (är inte alls lika berest som du), så det dröjer nog tills jag betar av opepp-listan.

    ReplyDelete